Twee officiële basketbaltrainers

Afgelopen vrijdag was een memorabele dag voor de afdeling basketbal van s.v. Christofoor, want in de Kinheimschool te Zwanenburg werd bij twee leden het NBB trainers examen BT-2 afgenomen.

De NBB examinator was niemand minder dan Martien Jonker, met bijna 30 jaar bestuurlijke ervaring in de basketbalwereld, o.a. als voorzitter Almere Pioneers, bestuurslid Federatie Eredivisie Basketballclubs (FEB),
voorzitter Basketball Club Omniworld Almere en voorzitter Red Giants Basketball Meppel.
De kandidaten Ben van der Laan en Kimberly Janssen begonnen in de zomer van 2015 bij BV Hoofddrop een zestal workshops te volgen en hebben zich de afgelopen anderhalf jaar bekwaamd in alle aspecten waar een trainer mee te maken krijgt:
Sportgezondheidsleer/Conditieleer, Het geven van trainingen, Coaching / Communicatie, Basic Fundamentals, Offense en Defense. Naast het theoretische gedeelte zijn beide aspirant trainers elke week een of meerdere uren bezig geweest met het geven van trainingen om zo het geleerde in praktijk te brengen. Kimberly als trainster bij de basketbalscool op woensdag en vrijdag en Ben met name als de vaste trainer en coach van het U18-team. Ben is een zeer ervaren kaderlid, met ruim 25 jaar basketbalervaring, met name opgedaan bij de Harlem Lakers.
Ter afsluiting van de opleiding moesten zij beiden een wedstrijd coachen en hierna hun portfolio map inleveren bij hun stage begeleider Frank van der Sluijs van BV Hoofddorp. Er moest uitgeweken worden naar een andere vereniging omdat er binnen s.v. Christofoor nog niemand was met officiële papieren, maar daarin is nu gelukkig verandering gekomen met twee NBB trainerslicenties voor Kimberly en Ben. En dat is nog maar het begin, want de vereniging heeft dankzij een subsidie van Sport Impuls in samenwerking met Sportservice Haarlemmermeer flink geïnvesteerd in de trainersopleidingen en hoopt dat er voor de zomervakantie nog enkele leden examen zullen doen.
De basketbalscool voor kinderen van 6-11 jaar draait op volle toeren op de woensdag van 18.00-19.00 voor de 6-9 jarigen en van 19.00-20.00 uur voor de 10-11 jarigen. Deze kinderen kunnen voor het eerst dit jaar ook twee keer per week trainen, want op vrijdag is er een extra training van 17.00-18.00 uur.

Kinderen mogen de eerste keer altijd gratis meedoen en kunnen altijd een 10-strippenkaart nemen als ze (nog) geen volwaardig lid willen worden en de sport eerst een tijdje willen uitproberen.
Nieuwe recreatieve leden bij de dames en heren senioren zijn ook van harte welkom, het instappen hier is op een laag/leuk niveau.

De dames trainen op woensdag van 20.00-21.00 uur en de heren op vrijdag van 21.00-22.00 uur.
Bezoek gerust onze nieuwe website http://svchristofoor.nl/ voor meer informatie over de afdeling basketbal of neem contact op met Frank Gerritse, 06-53171094.